måndag 12 oktober 2015

Utsmyckning, Rottne Bibliotek!

Och så var det då på plats, bygget som jag har jobbat med nu ett tag!

Det känns så roligt! Efter mycket klurande, snickrande och pysslande så har nu en ny utsmyckning letat sig in på ett biblioteket. Jag har byggt det här skåpet, specialdesignat för bibblan i Rottne, nu i somras och under hösten. Jag hoppas att skåpet ska glädja och inspirera!

Här lägger jag nu upp några bilder från dagens montering. Jag kommer att skriva lite mer och lägga upp fler detaljbilder senare.

Tur att vi har ett stort släp!

Bror och mor fick hjälpa mig lite med inflyttningen.

Det var tungt, det är ett stadigt skåp!

Här är överdelen inburen på bibblan.
 

Efter vissa styrkekonster fick vi upp överdelen på sockeln, sockeln som här fått sina guldiga dojor! Och cykeln har också fått sin givna plats på taket ;) Skåpet är i princip helt gjort utav återvunnet material.
 

Här ser vi Masiza Gowenius vackra svan i förgrunden.

Det kändes fint när allt var på plats. Monteringen gick bra och det kändes som att skåpet passade bra i sin miljö :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.