torsdag 6 augusti 2015

Smålandsposten, Reportage

Det är roligt, men också lite läskigt att se sig själv i tidningen.. I helgen var det ett litet personligt-reportage om mig i Smålandsposten. Där står det lite om mig och om en del olika saker som jag sysslar med.

Jag skulle nog benämna mig själv som konst/återbruks-inspiratör, mer än konstpedagog.. ;)

http://www.smp.se/personligt/jenny-gar-garna-pa-skattjakt-efter-skrot/

Foto: Cecilia Karlsson
 
Utdrag ur reportaget, skrivet av Cecilia Karlsson:
 
"Mossan ligger grön på Sagoväxthusets tak. Frukter av papier-maché och tillklippta burkar hänger röda från trädgrenar. Genom återanvända fönster lyser en ljusslinga i mossan på golvet, likt frön som gror.
 
– Jag lägger till nya saker då och då, för att det ska kännas levande, säger Jenny Gideonsson.
Sagoväxthuset var i våras först en del av utställningen Jordmånad på Växjö konsthall. Natur och återbruk är viktiga inspirationskällor för Jenny som är uppvuxen på landsbygden i Tolg."
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.