söndag 22 mars 2015

Utställningen Jordmånad på Växjö Konsthall

Denna veckan har för mig bestått av förarbete och arbete på plats med byggnation i en del av en utställning på Konsthallen i Växjö. Projektet kallas för Jordmånad, kolla gärna in på denna länken så får ni se och veta mer om det: Jordmånad Och gå dit och titta :)

Projektet är en stafettbyggnation av ett hus och det har varit väldigt spännande och roligt att få vara med! Om ni kikar in på länken ovan så får ni se de andra skaparna av huset.

Här lägger jag nu upp den del som jag, med hjälp av med-snickare Mats, byggde under fredagen. Min tanke om framtiden och hus är bland annat att jag hoppas att odling och kreativitet ska få en stor plats. Därför byggde jag ett lite sagolikt växthus. Växthuset består av återanvänt material, så som överblivna tegelstenar, fönster, gamla ölburkar, tidningspapper mer mera. Inuti ligger mossa med en ljusslinga som kan symbolisera frön som gror, titta närmare på de två mittersta bilderna så ser man lite blänk av dem.

 


















Här är sedan en bild av väggen med foton av dem som fram tills igår har skapat huset. Men huset fortsätter att växa så väggen kommer att fyllas på! Här hänger även två tavlor som jag har gjort på temat barn och byggnation.


På lördagen var jag på plats och byggde live under vernissagen. Detta resulterade bland annat i denna "anslagstavla". Ett gammalt paraply där man med klädnypor kan hänga upp lappar, några tankar och idéer till framtiden kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.